czwartek, 30 lipca 2015

Sprawdzanie wybranych silników do gier 2D


Oxygine

Hejka dziś walczę z silnikiem do gier Oxygine, który jest napisany w C++. Początkowo chciałem go zainstalować pod Windowsem, ale nie mogę mieć Visual Studio, bo usunąłem internet explorera i koniec końców instaluje go po Linuxem.
Instalacja nie jest, aż taka przyjemna jak myślałem, bo na początku trafiłem na problem, że instrukcja posiada błędnie opisane kroki - na szczęście nazwy plików są te same.
Po dwudziestu minutach, walczenia z biblioteką libtool stwierdzam, że nie chce mi się instalować i może jest to dobry framework, ale ze względu na utrudnienia w instalacji i braku na razie czasu na dogłębną analizę, porzucam to narzędzie.


Torque-2d

Ten silnik do pisania gier także nie był dedykowany dla mnie, bo wymagał on na systemie Windows 7, bym skorzystał z Visual Studio - niestety nie jestem entuzjastą tego IDE, więc zostawiłem go i sprawdziłem kolejny silnik.


Slick2D

Silnik przeznaczony dla języka Java, jednak on wymaga JVM 32 bitowej i po załadowaniu go do netbeansa nie mogłem uruchomić przykładowej planszy wygenerowanej przez ten silnik. Dodatkową informacją może być to, że korzysta ona z OpenGLa. 

LibGDX także mi nie podszedł do gustu i stwierdzałem, że lepiej znaleźć jeden silnik do gier, który będzie mi się podobał i w nim trochę porobić niż od razu starać się sprawdzić kilka. 
Podsumowując jak znajdę coś co mi się będzie podobało, to opublikuje o tym post. 

2 komentarze:

  1. Hi, whats wrong with Oxygine setup?

    OdpowiedzUsuń
  2. The installation process on my Ubuntu is different than the one contained in the manual script - this is not a big problem, because it can also result from differential environments, but I have not had much time to study this problem.

    OdpowiedzUsuń