poniedziałek, 20 października 2014

Django + Rest = power cz2.

Dziś mam chwilę czasu na zapoznanie się z Ninja IDE, a później przejdę do stworzenia przykładu aplikacji RESTowej. Posiada całkiem inny układ niż Netbeans, a dodatkowo po uruchomieniu zużywa tylko 100 do 120 MB RAMu. Jest to dopiero wersja 2.3 przez co nie posiada wielu pluginów i nawet poniżej umieszczę, jakie standardowo są dostępne pokazując przy okazji wygląd aplikacji.
Instalator dodatków jest bardzo podobny do tego z Netbeansa, którego bardziej wole niż w Eclipse IDE - każdy może mieć swoje zdanie. Ja zainstaluje trzy pluginy - dwa z oficjalnego repozytorium i jedn wyszukany z komunikacyjnego repozytorium. 
Po zainstalowaniu pluginów, wymagane jest dodatkowe uruchomienie aplikacji.. Po ponownym uruchomieniu pokazała mi się konsola błędu: 
1:  Traceback (most recent call last):  
2:   File "ninja_ide\core\plugin_manager.pyc", line 319, in load  
3:   File "ninja_ide\core\plugin_manager.pyc", line 297, in _load_module  
4:  PluginManagerException: Error loading "Git": No module named git  
Zobaczę co da się z tym zrobić i na początku wyszukam tego problemu w Google, jak zawsze, bo i po co się męczyć. Nie znalazłem rozwiązania na ten problem i nie mam plugina gita w aplikacji, ale na szczęście pozostałe pluginy działają, a do obsługi githuba mam osobną aplikacje.
Przetestowałem dziś tworzenie projektu i ze względu na dużą ilość problemów - prawdopodobnie to wina Windowsa, a na Linuxie działa IDE i mam dwa rozwiązania:
  • Tworzenie projektu z konsoli i otwieranie go w IDE
  • Zmianę środowiska na np. Netbeansa i sprawdzić jak on zachowa się z tworzeniem aplki w Pythonie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz