czwartek, 16 października 2014

Django + Rest = power

Jak wskazuje tytuł, zaczynam przygodę z pythonem od strony web developingu. Wcześniej zajmowałem się od spraw sieciowych, ale trzeba w końcu zacząć coś nowego. Aktualnie siedzę na systemie Windows 7, wcześniej instalowałem pythona na Linuxie, teraz zobaczę jak to wygląda na tym środowisku, całą operacje będę opisywał w punktach.

  1. Instalacja
  2. Na stronie https://www.python.org/download widzę dwie wersje pythona (2 i 3), ja wybrałem wersje 3.4.2 bo wydaje mi się, ze fajnie pracować na najnowszej wersji języka. Instalacja przebiega bardzo prosto, więc nawet tego nie będę opisywał.

  3. Uruchomienie i instalowanie modułów
  4. Uruchomienie pythona to znów prosta rzecz, wystarczy dosłownie kliknąć na start, wybrać wszystkie programy a następnie python 3.4 i uruchamiamy program IDLE. Teraz przejdę do konkretnej sprawy, czyli django z restem, czyli po koleji:
    • uruchamiam cmd.exe
    • wpisuje: 
      pip install djangorestframework  
      pip install markdown
      pip install django-filter
      pip install virtualenv
      
  5. Prosty przykład
  6. Sprawdzam czy wszystko działa najpierw zacznę od uruchomienia zmiennych środowiskowych:
    virtualenv env
    
    Dalej opisze w następnym wpisie, bo muszę dociągnąć ninja IDE :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz